ریشه کن کردن موش در خانه + آموزش ساخت تله ( با عکس )

از بین بردن موش

موش ها به دلیل انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان موجود خطرناکی برای سلامتی محسوب میشوند . لاشه موش نیز به اندازه زنده آن خطرناک میباشد . بهتر است قبل از اقدام به از بین بردن موش ها از آن جلوگیری کنید و موارد گفته شده را رعایت کنید سپس موش های موجود در خانه را از بین ببرید . علت جویده شدن همه چیز توسط موش رشد دندانهای آن میباشد . موش ها برای جلوگیری از بیش از حد بزرگ شدن دندان های خود همه چیز را میجوند تا دندانهای آنها ساییده شود . کشتن موش با سم های قوی راه حل آسانی است اما این سم ها برای انسان و حیوانات خانگی مضر میباشند بنابراین سعی کنید موش ها را با تله بگیرید . بهترین مواد غذایی برای به دام انداختن موش پیاز و شکلات میباشد ، موش به این مواد غذایی علاقه زیادی دارد .

روش های جلوگیری از موش

آشغال و موش

خانه را تمیز نگه دارید . موش ها اگر غذایی پیدا نکنند در آن محل نمی مانند و میروند . تمام مواد غذایی خود را درون ظروف سر بسته نگه دارید و همیشه خانه را تمیز کنید . همیشه ظرف های را قبل از خواب بشورید و چیزی درون سینک نگذارید . در صورتیکه خانه حیاط دار دارید حیاط خانه را نیز بخوبی تمیز کنید .

دغع کننده موش

از روغن نعناع استفاده کنید . روغن نعناع یک دفع کننده طبیعی موش میباشد که هیچ ضرری برای انسان ندارد . همچنین روغن نعناع دارای بوی خوبی نیز است . موش ها از بوی نعناع خیلی بدشان می آید .

طریقه مصرف : ۲ قطره از روغن نعناع را روی یک گوله کوچک پنبه بریزید . چند عدد از این گوله ها را درست کنید و در مکانهایی که موش را قبلا دیده اید قرار دهید . حتما نزدیک سطل زباله و نزدیک در خانه از آنها استفاده کنید .

دستگاه کشنده موش

استفاده از ضد موش های الکترونیکی . بعضی از دستگاههای الکترونیکی هستند که با فرستادن امواج التراسونیک به راحتی موش ها را از خانه شما دور میکنند . بدی این دستگاه ها این است که موش ها بعد از مدتی به صدای آنها عادت کرده و دوباره به خانه شما باز میگردند . استفاده از این دستگاهها در مدت زمان کم جوابگو میباشد .

خانه موش

تمام درزهای خانه را ببندید . موش ها ممکن است که لای دیوارهای خانه زندگی کنند یا راهی به بیرون باز کرده باشند . تمام درزها و سوراخ های خانه را پر کنید . با توجه به فضله موش میتوانید بقهمید که آنها از کجا ورود و خروج میکنند . موش ها معمولا در مکان ورود و خروج از خود فضله به جا میگذارند . حواستان به فاصله در خانه تا زمین باشد ، در صورتیکه این فاصله زیاد باشد موش ها از همین فاصله وارد خانه میشوند .

دیگر موارد مهم برای جلوگیری از آمدن موش به خانه :

از مدفوع مار در بیرون از خانه استفاده کنید .

از سموم ارگانیک و بی خطر استفاده کنید .

یک گربه خانگی بگیرید .

آشغال ها را تا میتوانید از خانه خود دور کنید .

از سطل آشغال های پدالی استفاده نمایید .

اگر خانه دارای حیاط دارید شاخه درختانی که به خانه شما وصل شده اند را قطع کنید .

گرفتن و کشتن موش

تله موش

ساختن تله با کاسه و سکه . یک کاسه شیشه ای را برعکس کنید و زیر آن یک تکه شکلات قرار دهید سپس با یک سکه کاسه را بالا نگه دارید . تله را در محلی که مشکوک به موش هستید قرار دهید .

گرفتن موش

گرفتن موش یا حوله . موش حیوانی بسیار سریع است و گرفتن آن بدون تله بسیار سخت میباشد . در هنگام دیدن موش حوله را باید از قبل آماده کرده باشید و به راحتی میتوانید حوله را روی موش پرت کنید و آن را بگیرید .

تله موش

استفاده از تله موش برقی . تله موش های برقی وقتیکه موش داخل آنها میشود یک شک الکتریکی قوی را به موش وارد کرده و آن را میکشد . این تله ها کارآیی خوبی داشته اما مقداری گران قیمت هستند .

چسب موش

استفاده از چسب موش . چسب موش تله بسیار کاربردی و موثری میباشد و استفاده از آن نیز بسیار آسان است . چسب را روی یک جسم بمالید ( چسب باید به صورت لایه کلفت باشد ) سپس یک طعمه مثل پیاز یا شکلات درون آن قرار دهید . این روش زیاد استفاده نمیشود زیرا موش از استرس و گرسنگی میمیرد و همچنین امکان دارد که پای انسانها و حیوانات خانگی نیز به راحتی به آن بچسبد .

سم موش

استفاده از مرگ موش . مرگ موش به راحتی و با یک بار خورده شدن ، موش را از پای در می آورد . بعد از خوردن سم موش تشنه میشود و به دنبال آب میرود و اصولا از خانه خاج میشود اما اگر در خانه گیر کند و بمیرد باعث جلب توجه دیگر موش ها میشود . مرگ موش حاوی مواد سمی خطرناکی است و صورت استفاده تصادفی توسط انسان باعث بالا آوردن غذا خواهد شد . مرگ موش برای حیوانات خانگی نیز خطرناک است .

سم موش

ساختن مرگ موش خانگی قوی . مرگ موش های شیمیایی درست است که بسیار موثر هستند اما دارای مواد شیمیایی میباشند که برای انسان و حیوانات خانگی نیز مضر میباشد . یکی از مواد زیر را درست کنید و در محل تردد موش قرار دهید .

  • ۱۱۳ گرم گچ ، ۱۱۳ گرم آرد ذرت و ۱ تا ۲ لیوان شیر را با هم مخلوط کنید . مواد به صورت خمیر در می آیند سپس آنها را گوله گوله کرده و در مناطق مختلف خانه قرار دهید .
  • ۱ لیوان آرد ، ۱ لیوان جوش شیرین و ۱/۵ لیوان شکر را با یکدیگر مخلوط کنید . بی کربنات موجود در جوش شیرین وقتی با اسید معده موش ترکیب شود گاز دی اکسید کربن تولید میکند . این گاز نمیتواند از بدن موش خارج شود و باعث مسدود شدن و حتی پارگی سیستم گوارش موش خواهد شد .
  • ۱ لیوان پودر سیب زمینی ، ۱ لیوان گچ و مقداری دارچین را مخلوط کنید سپس ۱ لیوان آب به آن بی افزایید . مخلوط را هم بزنید تا خمیر رقیقی درست شود سپس خمیر را در ظرفی ریخته و در محل تردد موش ها قرار دهید .

24 دیدگاه

  • استفاده از چسب بهترین روش برای گرفتن موش هاست بعد از این که توی چسب گیر کردن با یک دستکش پلاستیکی یکبار مصرف موش رو از چسب ها بکنید و بعد همراه با همون دستکش بندازیدش تو سطل آشغال عمومی یا سطل آشغال خونگیتون تا درس عبرتی بشه برای بقیه موش ها? اصلا هم فکر اینکه چقد گوگولی و ناز هستن به سرتون نزنه چون اینا ظاهرشون کیوته ولی باطنشون کثیفه لامصبا من رو بالشتم خوابیده بودم یهو از پشت بالشتم دوید اومد بیرون رفت زیر کمدم در اتاق رو بستم و چسب موش رو گذاشتم کنار اناق بعدش ترسوندمش یهو میخواست فرار کنه که رفت رو چسب ها خیلی کوچولو و ناناز بود ولی گول ظاهرشون رو نخورید و با بدترین شکل از شرشون خلاص شید و تا مطمئن نشدید وه مرده ولش نکنید بیفانوس رو?

  • وااا سارا جون چرا نفرین میکنی اتفاقا منم تو فکر این بودم چسب موش بگیرم ۳ شبه خواب ندارم تا صبح بیدارم کشیک میدم لامذهب فقط چشمش ب منه ک خوابم ببره بیاد تو حال، منم نوزاد ۴ماه دارم میترسم منتها من نمیدونم از دودکش اومده آخه دودکشه بلنده وصاف چطوری سر نمیخوره.

  • خیلی وقتا تقصیر خودمونه که موش میاد با سهل انگاری و باز گذاشتن شکافها.. غذاها و .. به موجودات رحم کنید تا خدا بهتون رحم کنه

  • ???خدانابودت نکنه من سه شبه نخوابیدم مث اواره هاوسایلوجمع کردم ازدست موش زندگی ندارم هرچی تله وچسب میزارم انگارنه انگارفقط کثافط کاریهاشومیبینم خودش نیست???

  • جدا از این فحش ها و نفرین هایی که به هم کردید. من الان با تله یه موش رو زنده گرفتم . یه کم پنیر ریختم ته تله و یه سیب هم وصل کردم روی میله تله اومد سیبه رو بخوره میله ضامن تله را تکان داد و بسته شد روش. خیلی بزرگه چطوری از دستش خلاص بشم ؟ داشتم فکر میکردم یه تشت رو پر آب بکنم اینم بزارم تو آب خفه بشه ؟ اینقدر بزرگه که راه نداره بندازمش تو نایلن . میترسم بپره دستمو گاز بگیره . دمش فکر کنم ۳۰ سانتی متر باشه ! اون پودر گچ و سیب زمینی رو درست کنم بریزم بخوره بمیره ؟ یا مرگ موش بخرم بزارم لای شکلات بدم بخوره ؟ فعلا با تله بردم گذاشتمش تو حیاط بیرون ویلا

  • اینجوری که از موشها طرفداری می کنی بلانسبت نکنه خودت موش سخنگو هستی .اینو گفتم که الان بدونی تو چه بدبختی گیر کردن دارم دنبال راه چاره یا سمی که رد خود نداشته باشه منم حقوق حیوانات برام مهمه اما این یکی شور شو درآورده

  • استفاده از تله‌های چسبی، یکی از خشن‌ترین و غیر انسانی‌ترین راه‌ها برای کنترل جمعیت موش‌هاست. حیواناتی که به این تله‌ها می‌چسبند ممکن است روزها زجر بکشند تا بمیرند، روزهایی که هر لحظه‌اش مانند یک سال می‌گذرد. گاهی هم آنها برای نجات خود دست و پای خود را می‌جوند و قطع می‌کنند که باعث مرگ در نتیجۀ خونریزی می‌شود …. خدا کنه خودتون همینجوری بمیرین :؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *