طرز تهیه و مصرف ۱۰ نوع ماسک صورت خانگی ( با عکس )


ماسک صورت را میتوان با بسیاری از مواد در خانه تهیه کرد اما باید نسبت به وضعیت پوست ( خشک ، چرب یا چروک ) ماسک را انتخاب کرد . نوع و مقدار مواد اولیه همچنین مقدار زمان گذاشتن آن روی صورت را دانست تا بهترین نتیجه را گرفت . ماسک صورت برای مواردی مانند : خشکی پوست ، لک پوست ، جوش و جای جوش ، قبل از عروسی و مهمانی و بسیاری از موارد دیگر استفاده میشود . استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی به مراتب از ماسک های شیمیایی بهتر و ارزانتر است .

انواع ماسک های خانگی عبارتند از : 

ماسم خانگی برای لک صورت

ماسک سفیده تخم مرغ : سفیده تخم مرغ میتواند باعث تنگ کردن منافذ پوست و کشیدن موقتی پوست صورت بشود . لیموی موجود در این ماسک دارای ویتامین C بوده که جوشهای سرسیاه و لکه های صورت را از بین ببرد .

طرز تهیه و استفاده : سفیده یک تخم مرغ را با چنگال آنقدر هم بزنید تا کف کند سپس چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید . روی پوست گذاشته و تا خشک شدن آن صبر کنید . وقتیکه به سختی بتوانید بخندید یعنی ماسک خشک شده است . در آخر صورت خود را بشورید .

ماسک صورت خانگی برای جوش

ماسک گوجه : گوجه دارای لیکوپن است که باعث کاهش سرعت پیری پوست میشود .

طرز تهیه و استفاده : یک قاشق پر از شکر را داخل یک بشقاب بریزید . گوجه را دایره ای و با ضخامت ۶ میلیمتر برش زده و یک طرف آن را روی شکر قرار دهید سپس روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید بماند . در آخر آبکشی نمایید .

اوانع ماسک صورت برای رفع جوش

ماسک توت فرنگی : توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید میباشد که لایه پوست های مرده را از بین میبرد . اسید سالیسیلیک نیز باعث کاهش چربی اضافی پوست میشود .

طرز تهیه و استفاده : یک توت فرنگی بزرگ را نصف کرده و روی صورت خود بمالید . ۵ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید .

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

ماسک گریپ فروت : اسید موجود در گریپ فروت باعث افزایش سرعت جوانسازی سلول های پوست و تازه کردن پوست میشود همچنین با افزایش کلاژن باعث صاف تر شدن ظاهر پوست میشود .

طرز تهیه و استفاده : یک عدد گریپ فروت را آبگیری کرده و با مقدار کافی شکر مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد . صورت خود را نمدار کرده و ماسک را روی صورت بمالید . ۱ دقیقه بعد آبکشی نمایید .

ماسک صورت قبل از میهمانی

ماسک هلو و پودر جو پرک : مانند توت فرنگی هلو نیز حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که لایه مرده پوست را از بین میبرد . جوپرک نیز باعث نرمی و صاف شدن پوست خشک میشود .

طرز تهیه و استفاده : یک هلوی رسیده را کاملا له کنید و یک قاشق غذاخوری جوپرک و عسل به آن اضافه کنید . به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

ماسک صورت با ماست

ماسک موز : موز دارای اسیدهای طبیعی است که میتواند خشکی پوست را کم کند .

طرز تهیه و استفاده : یک عدد موز را له کرده و ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید . به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

ماسک صورت با خیار

ماسک خیار : خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و باعث کاهش قرمزی ، پف و التهاب میشود ، به همین دلیل خیار را روی چشم قرار میدهند تا پف آن را بگیرد .

طرز تهیه و استفاده : یک عدد خیار به همراه یک قاشق ماست را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا مخلوط کنید . روی پوست تمیز و خشک زده و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی نمایید .

ماسک ضد چروک پوست

ماسک شیر و شکر قهوه : شیر پاک کننده پوست و شکر قهوه ای لایه بردار پوست است .

طرز تهیه و استفاده : یک استکان شکر قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و به مدت ۶۰ ثانیه روی پوست خود مالش دهید . بعد از مالش دادن به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید روی پوست بماند .

ماسک صورت خانگی برای جوش

ماسک عسل و ماست : عسل پوست خشک را نرم و مرطوب میکند و ماست با اسید لاکتیک خود باعث جوان سازی رنگ پوست میشود .

طرز تهیه و استفاده : یک قاشق چای خوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهد تا عسل آب شود ( اختیاری ) سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست قرار داده و آبکشی نمایید .

طرز تهیه ماسک صورت با عسل

ماسک عسل و روغن زیتون : به درمان جوش صورت و لکه های قهوه ای کمک کرده و همچنین باعث روشن شدن رنگ پوست میشود .

طرز تهیه و استفاده : ۱ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن را با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ ثانیه داخل مایکروویو گرم کنید . به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار داده سپس آبکشی نمایید .

نکات مهم :

در هنگام استفاده از ماسک ۲ برش خیار هم رو چشمان خود قرار دهید تا از سیاهی ، پف و گودی زیر چشم خلاص شوید .

از چای کیسه ای هم میتوانید برای کاهش سیاهی دور چشم استفاده کنید .

شیر به عنوان ماسک صورت عالی میباشد .

از ترکیب کردن ماسک ها خودداری نمایید .

ماسک را در اطراف چشم و دهان نزنید .

برای تست حساسیت مقدار کمی از ماسک را روی پوست دست خود امتحان کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *