دستور آرام باش و جلوگیری از پارس کردن بی مورد سگ

پارس کردن بی مورد سگ

پارس کردن بی مورد سگ


قبل از خواندن این مطلب پیشنهاد میشود که مقاله ای در مورد یاد دادن دستور ” پارس کردن ” به سگ که در لینک زیر آورده شده است را مطالعه کنید زیرا کمک بسیاری به شما در مورد این آموزش میکند .

دادن دستور ” پارس کردن “

آرام کردن سگ

۱ – یاد دادن دستور ” آرام باش ” به سگ . زنگ خانه را بزنید و وقتیکه سگ شما شروع به پارس کردن کرد یک خوراکی که سگ دوست دارد یا جایزه را جلوی دماغ سگ بگیرید به زودی سگ شما آرام شده و خوراکی را بو میکند و شما سریعا بگیویید ” آرام باش ” یا ” مرسی ” .

  • از داد زدن و یا گفتن دستور ” آرام باش ” با صدای بلند بپرهیزید زیرا حتی امکان بیشتر پارس کردن سگ نیز در صورت انجام اینکار وجود دارد .
  • از لغات ” خفه شو ” و ” نه ” برای آرام کردن سگ خود استفاده نکنید زیرا این لغت زمینه منفی در ذهن سگ شما ایجاد میکند .

تربیت سگ

۲ – تمرین متناوب بین دستور ” پارس کن ” و ” آرام باش ” . تمرین کردن متناوب این ۲ دستور برای کنترل سگ پارس کردن سگ شما بسیار اهمیت دارد و همچنین جهت تربیت سگ نگهبان خوب اینکار ضروری است . سعی کنید اینکار را به صورت یک بازی انجام دهید تا برای سگ سرگرم کننده باشد .

آموزش پارس کردن سگ

۳ – کنترل کردن پارس کردن سگ . اگر سگ شما در هنگام رسیدن کسی پشت در شروع به پارس کردن کرد و شما را مطلع کرد دستور ” آرام باش ” را به او داده سپس بعد از ساکت شدن به او جایزه بدهید .

  • از دادن جایزه به سگ در صورت پارس کردن به روی افراد معمولی و آشنایان خود بپرهیزید .

دستور دادن به سگ

۴ – تمرین کردن دستور ” آرام باش ” به صورت مداوم . اینکار را خیلی زیاد تکرار کنید تا در ذهن سگ نقش ببندد و بلافاصله بعد از گفتن این دستور آن را انجام دهد اینکار تاثیر بسیار بالایی در آرام کردن و کنترل سگ شما خواهد داشت ، یادتان نرود بعد از انجام  دادن درست دستور به سگ جایزه بدهید .

1 دیدگاه

  • سلام
    ما یه سگ المانی داریم که تقریبا ۶ماهش است ولی یه قریبه ی رو ببینه هیچ واکشنی نشون نمیده مشکلش چی است؟ لطفا جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *