آیا بیماری گال در کودکان شایع است؟

آیا بیماری گال در کودکان شایع است؟


کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند، از این رو بسیاری از افراد می خواهند بدانند آیا گال در کودکان شایع است؟

این بیماری که یک عارضه پوستی به حساب می آيد، با علائمی مانند قرمزی پوست، سوزش و خارش همراه است.

این مشکل پوستی مسری بوده و در اثر تماس پوست بدن قابل انتقال است. این بیماری در بین کودکان رایج بوده و بسیاری از افراد در سنین کم این عارضه را تجربه می کنند.

بیماری گال در کودکان

در پاسخ به سوال آیا گال در کودکان شایع است؟ باید بگوییم که این بیماری از طریق پوست قابل انتقال بوده و کودکان زیادی را به خود درگیر کرده است.

اغلب کودکان هنگام بازی در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر می چسبند. از طرفی برخی از آن ها در کنار هم خوابیده و در تمام این حالت ها پوست آن ها با هم برخورد دارد. از این

رو امکان انتقال بیماری های پوستی در این دوران بسیار زیاد است. این بیماری نیز یکی از عارضه های پوستی بوده که مسری و قابل انتقال است. در این بیماری کنه های بسیار ریزی به وجود می آیند که در زیر پوست قرار گرفته، تخم گذاری کرده و تکثیر می شوند.

از این طریق گال در کودکان پیشرفت کرده و عوارض آن شدید تر می شود. این بیماری باعث ایجاد برجستگی هایی بر روی پوست شده و خارش و التهب پوستی را نیز به دنبال دارد.

معمولا در هفته های اول ابتلا به این بیماری فرد متوجه چیزی نشده و بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته نشانه های بیماری بروز می کنند. این بیماری قابل درمان بوده و فقط کافیست که در همان مراحل ابتدایی برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

چه کودکانی به گال مبتلا می شوند؟

پس از پاسخ گویی به سوال بالا شاید بخواهید بدانید چه کودکانی به این بیماری مبتلا می شوند؟ این بیماری ممکن است در افراد مختلف با گروه های سنی متفاوت بروز کند.

اما در حالت کلی کودکانی که در محیط های شلوغ هستند و یا افرادی که بهداشتی فرد را به درستی رعایت نمی کنند، بیش تر در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

البته این مسئله نیز درست نیست که همه کودکانی که در محیط های پر جمعیت هستند، حتما این بیماری را تجربه می کنند. این بیماری از طریق تماس پوست با فرد بیمار منتقل می شود و اگر فرد فاصله خود را رعایت کند، هرگز این بیماری را تجربه نخواهد کرد.

بسیاری از کودکان در دوران مهد کودکان و یا مدرسه در کنار دوستان خود قرار گرفته و بدون رعایت فاصله با بچه ها بازی می کنند. در این شرایط خطر ابتلا به بیماری بسیار زیاد بوده و اگر کودکی این مشکل را داشته باشد، به سرعت به دیگر همبازی های خود منتقل می کند.

کودکانی که در کنار هم می خوابند و یا این که در یک خانه زندگی می کنند نیز راحت می توانند این بیماری را به هم انتقال دهند. از طرفی کسانی که در طول مدرسه بهداشت را رعایت نکرده و دستان خود را با آب و صابون نمی شویند، نیز بیش تر در معرض خطر این بیماری قرار گرفته و آسیب می بینند.

علائم بیماری گال در کودکان

حال که به سوال آیا بیماری گال در کودکان شایع است؟ پاسخ دادیم، خوب است که با علائم و نشانه های این بیماری بیش تر آشنا شویم.

این بیماری که در ابتدا بدون علائم است بعد از گذشت یک ماه نشانه هایی از خود بروز می کند. این نشانه ها در کودکان کم تر از ۲ سال، بیش تر در قسمت سر، گردن و کف دست و پا ها مشاهده می شود و در سنین بزرگسالی ممکن است قسمت های دیگر بدن را نیز درگیر کند.

افراد بزرگسال ممکن است نشانه های این بیماری را در دست ها، پا، دور کمر، ناف، ران ها و یا حتی زیر بغل مشاهده کنند. مهم ترین نشانه ها و علائم گال در کودکان عبارت اند از:

  • خارش شدید
  • جوش های کوچک
  • برآمدگی های قرمز رنگ بر روی پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • سوزش پوست
  • بثوراتی به رنگ خاکستری و یا هم رنگ پوست بدن

این علائم به سرعت گسترش یافته و قسمت های مختلف پوست را در بر می گیرد. فرد با پیشرفت بیماری، در تمام قسمت های بدن خود خارش را احساس کرده و این مسئله او را به شدت آزار می دهد. از این رو باید در همان مراحل ابتدایی برای درمان بیماری اقدام کرده و مشکلات به وجود آمده را درمان کنید.

علائم بیماری گال در کودکاندرمان گال در کودکان

پزشک برای تشخیص دقیق این بیماری قسمتی از پوست ملتهب را برداشته و نمونه برداری می کند. از این طریق به طور دقیق نوع بیماری پوستی مشخص شده و سریعا می توان روش های درمانی را آغاز کرد.

حال که پاسخ سوال آیا گال در کودکان شایع است؟ را دریافتید، شاید بخواهید بدانید این بیماری چگونه درمان می شود؟

این بیماری خود به خود درمان نشده و باید حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید. پزشک با توجه به میزان پیشرفت این بیماری از روش های درمانی مختلفی استفاده می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تجویز کرم ها و لوسیون های مخصوص
  • تجویز دارو های خوراکی
  • آنتی هیستامین برای کاهش خارش ها

پزشک علاوه بر تجویز دارو ها به والدین نکاتی را متذکر می شود که در بهبود حال کودک بسیار موثر هستند. مهم ترین نمونه از مواردی که والدین باید به آن ها توجه داشته باشند، عبارتند از:

  • کوتاه کردن ناخن های کودک در فواصل زمانی کم
  • شستن لباس ها و ملافه ها با آب داغ و مواد شوینده مناسب
  • جاروبرقی کشیدن بر روی مبلمان ها
  • قرار دادن عروسک و اسباب بازی ها در کیسه پلاستیکی برای مدت زمان حداقل یک هفته

کلام آخر

بسیاری از افراد می پرسند آیا گال در کودکان شایع است؟ در پاسخ باید بگوییم که این بیماری یک عارضه پوستی است که مسری بوده و بیش تر در کودکان مشاهده می شود.

از آن جایی که کودکان با همسالان خود در تماس بوده و با آن ها بازی می کنند، احتمال انتقال این بیماری زیاد است. در این سنین تماس های پوستی زیاد بوده و معمولا کودکان تمایل دارند که در نزدیکی هم قرار بگیرند. از این رو این بیماری در آن ها شایع بوده و اکثر افراد مبتلا به این بیماری، کودکان هستند.

سوالات متداول برای بیماری گال در کودکان

  1. پزشک برای درمان بیماری گال در کودکان چه دارو هایی تجویز می کند؟
    معمولا کرم پرمترین و قرص ضد انگلی ایورمکتین را برای کودکان تجویز می کنند که مقدار مصرف هر یک از آن ها با توجه به سن بیمار و شدت بیماری تعیین می شود.
  2. آيا گال همان اگزما است؟
    خیر، این دو بیماری با هم متفاوت بوده و در اثر عوامل مختلفی بروز می کنند. از طرفی گال قابل انتقال بوده اما اگزما این ویژگی را ندارد.
  3. آيا با یک دوره مراجعه به پزشک بیماری گال درمان می شود؟
    در اکثر موارد پس از مصرف دارو ها بیماری به طور کامل درمان می شود اما در شرایطی که بیماری درمان نشد، باید برای بار دوم به پزشک مراجعه کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.